Wednesday, July 14, 2010

Kek Batik

Sebelum aku meninggalkan dunia LENO aku ingat nak buat kek batik atas permintaan Kak Yati yang telah sekian lama mengidam dari dia mengandung sampai dah bersalin x siap2 kek batik aku. Actually benda nie bukan susah mana pun,bahan2 pun tak banyak guna cuma MILO, SUSU CAIR, BISKUT MERI(itu yg penting ye puan2..klu tak ada, bukan kek batik namanye) pastu BUTTER CUP. Itu saje, tak perlu pening kepala ye puan2. Kacau semua bahan diatas api hingga menjadi pekat ye puan2 kecuali BISKUT MERI jangan masuk sekali nnt lain jadinye..Oh ye, sebelum terlupa ye puan2 BISKUT MERI tu perlu di belah 4 ye puan2 biar nampak cantik nnt corak dia bila di potong nnt. Kita sambung apa yg kita masak kat atas api tadi ye hampir terlupa saya, nasib baik tak hangit. Setelah ia pekat, masukkan biskut tadi dan kacau hingga rata. Setelah dikacau rata masukkan kedalam loyang dan ratakan sekali lagi ye. Masukkan kedalam peti ais untuk lagi sedap...itu saje. Senang bukan ?? (hehehe...poyonye aku) Marilah kita tengok hasilnye....................


sedapkan ? tiba2 macam nak buat sekarang jugak. hahaha

1 comment: